Dit ging er he-le-maal mis bij Surplus

Een bevlogen zorgverlener als projectleider was de start van onze briljante mislukking
Van fouten kun je leren. Toch zijn we geneigd om eerder onze successen te delen dan onze mislukkingen te openbaren. Deze SET-up-deelnemer deelt wat er bij de implementatie van e-health he-le-maal mis ging.

Het verhaal van Thijs Mutsaerts, innovatieadviseur & projectleider extramuraal bij Surplus

“Ik ben van origine verpleegkundige en heb onder andere als wijkverpleegkundige gewerkt binnen Surplus. Vanuit die achtergrond werd ik aangenomen als projectleider. De organisatie wilde graag iemand met ervaring in de wijk als projectleider. Juist omdat diegene dan meer denkt vanuit de praktijk en niet vanuit het projectleidersperspectief. Het project werd gestart met drie heldere vragen: Worden onze cliënten er gelukkig van?, Worden onze medewerkers er gelukkig van? en Wordt de zorgverzekeraar er gelukkig van? Er werd besloten om niet met een externe projectleider te werken, maar met iemand uit het werkveld. Samen met de innovatiemanager heb ik het hele project doorgespit en concludeerde dat het een mooie uitdaging voor mij zou zijn. Zodoende kreeg ik de rol van projectleider op me. Dat was de start van onze briljant mislukking, hahaha."

Van A tot Z uitwerken

"Vanuit mijn zorgachtergrond heb ik een mentaliteit van handen uit de mouwen steken en gaan. Dat werkt op de werkvloer goed, maar als projectleider zijn er andere vaardigheden nodig. Dat uitte zich bijvoorbeeld in de afspraken die er met de verschillende betrokken partijen werden gemaakt en de verantwoordelijkheid die ieder droeg."

Benieuwd naar het hele artikel?

Lees verder op de website van VitaValley